צילום אחר

אמנות חברתית

באמצע ינואר הגיעה לכיתה י'13 הצלמת אליסיה שחף, ודיברה איתנו על שימוש בצילום ככלי לשינוי תודעה חברתית וגם ככלי להעלאת מודעות לנושאים חברתיים שונים. 

 

אמנות יכולה להעלות את המודעות הסביבתית על ידי יצירת ייצוגים חזותיים של סוגיות סביבתיות ומעוררת רגשות, מחשבות ושיחות על נושאים אלה. ניתן לעשות זאת באמצעות מדיומים שונים כגון ציורים, פסלים, אמנות רחוב, מיצבים, צילום, אמנויות הבמה וכדומה. 

אמנות יכולה גם להעביר מסרים, לקדם פרקטיקות ברות קיימא ולעורר פעולה למען הגנה על הסביבה. בנוסף, תערוכות אמנות ואירועים שבמרכזם נושאים סביבתיים יכולים לקרב אנשים כדי להעלות את המודעות ולקדם אקטיביזם סביבתי.

 

ביום חמישי, ה- 9.2.2023, יצאנו לסיור בתל-אביב, בו חיפשנו דוגמאות לשימוש בצורות שונות של אמנות על מנת להנציח זיכרונות, לעורר דיון על נושאים במחלוקת ועל הקורה בעולם. 

 

נפגשנו בפארק הירקון לארוחת בוקר כיתתית משותפת. לאחר מכן הכיתה התחלקה למספר קבוצות, וכל קבוצה נעה באופן עצמאי במסלול בן 5 תחנות שונות ברחבי תל אביב: תערוכת עדות מקומית במוז"א, שלושה מוקדי גרפיטי בשכונת פלורנטין, ככר רבין, אנדרטה לזכר ארלוזורוב ופסיפס תל אביב הקטנה, שיצר נחום גוטמן. 

 

העצמאות שניתנה לנו אפשרה חופש לחקור ולגלות את תל אביב. חווינו שבירת שגרה, הכרת חלקיה השונים של העיר תל אביב והמראות השונים שראינו היו מרגשים, מעשירים, ושווים לחלוטין את השעות המעטות שנאלצנו להשלים.

למרות שהיינו מחולקים לקבוצות, עדיין היינו במרחק קטן מהקבוצות האחרות, מה שנתן לנו הזדמנות ליהנות יחד מחוץ לגבולות בית הספר, בלי כל העניין של הנסיעות והבעיות של מקומות המגורים השונים שלנו.

 תלמידי י׳13

 

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אתכם...

עושים שמיניות

אילת – מא' ועד ת'   מאת: יעל צמרת יב'2   יום וחצי לפני הטיול השנתי לאילת, שכבת יב קיבלה הודעה שהמסע השנתי – לו

קרא עוד »

הנציג שלנו בכנסת

מילים מלב הנוער עברי שי, תלמיד הכפר הירוק ופעיל ב "עכשיו הנוער" מדבר בוועדה לענייני צעירים בכנסת.  7.4.24 https://kfar-magazine.ussl.co.il/wp-content/uploads/2024/04/VID-20240407-WA00521.mp4

קרא עוד »
תמונה מתוך הגדה מיוחדת של מטה החטופים

עומדים עלינו לכלותינו

חירות עכשיו מאת: מאור שחורי כיתה: י"א/3 "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים." השנה, חג הפסח, חג החירות, מצוין

קרא עוד »

יזמים צעירים 2024

חסרי מנוח בתחילת אפריל יצאה קבוצת היזמים הצעירים שלנו והמנחה עדי טלמון, לאירוע אבטיפוס של אזור דן והשרון. באירוע הציגו את הרעיון שלהם, התרשמו מהקבוצות

קרא עוד »

משפט דמה

פילוסופיה ומשפטים בחודש מרץ התקיים משפט דמה של תלמידי י"א ממגמת משפטים ופילוסופיה יהודית בנושא "גיל ההסכמה"  את המערערים ייצגו ליה פלדמן ואיתמר קרקובר, את

קרא עוד »

בוקר בירקון

על גלגלים כיתה ז 4 יצאה לטיול אפניים לאורכו של נחל הירקון. היה גם ארטיק 🙂

קרא עוד »