אין לי ארץ אחרת

גאווה ישראלית

מאת: מאור שחורי י' 3

"כבר יצא רוב החורף ונראו ניצני האביב. השמים עמדו בטהרם והאדמה נתערטלה מעגמימותה. החמה שיחקה ברקיע והעיר צפה באורה. ואלמלא הצרות שתקפו אותנו היינו שמחים." (ש"י עגנון, "תהילה"). 

כבכל אביב, אנחנו מציינים את יום העצמאות הישראלי. חגיגות נרחבות נמשכות מערב אל ערב. ביממה זו, אופפת התחושה כי גאווה ישראלית מציפה את הרחובות וכל אדם מנסה לאגור כמה שיותר ממנה. אין ספק כי יש לנו במה להתגאות. ישראל, ב-75 שנותיה כמדינה עצמאית עברה תקופות אבל ומלחמה ותקופות שגשוג ושלום כאחד. זה היופי בישראל, יש בה הכול מהכול: שפע תרבותי של קיבוץ גלויות, שפע היסטורי על אלפי שנים ומגוון סיפורים: מסיפורי הצלחה וקדמה עד סיפורי שפל וגבורה. 

ישראל, נחשבת בעיניי ובעייני רבים למדינה מתקדמת מבחינה רעיונית (חירותיות), מבחינה טכנולוגית, מבחינה צבאית, מבחינה חקלאית וכיוצא בזה. כל אלה עוזרים לעורר "אהבה וכבוד וחיבה וקנאה לתוצרת הארץ" כפי שכתב וביקש נתן אלתרמן בשירו "תוצרת הארץ" – לעורר את הגאווה הישראלית אי אז בשנות השלושים של המאה הקודמת. וכן מאז, ישראל רשמה לפנייה מספר לא מבוטל של הצלחות ואנשי ידע ותרבות מוצלחים, דגולים מרבבה. הקדמה הטכנולוגית, ההייטק, הצבא, החקלאות, שנמצאים ברמה גבוהה מאוד בישראל, וכמובן האנשים אשר עומדים מאוחרי כול זה, הם אלה אשר כל שנה מפזרים את אותה גאווה ישראלית ביום העצמאות ברחובות. החקלאות על אדמת ארץ ישראל, התרבות בחוצותיה, מוסיפים עוד גאווה ועוד הערכה וערך ולמדינה שלנו. 

אין לנו ארץ אחרת. ואין גם חלופה לגאווה הישראלית שבוקעת לפעמים באמצע השנה מאיזו הצלחה ישראלית, אך שוטפת במיוחד ביום העצמאות שלנו. לפיכך, יש לשמור על המדינה שלנו. על הדמוקרטיה, על הקדמה, על הישגינו ומעמדנו, על האנשים עצמם!

יום העצמאות הזה, 75 שנים למדינת ישראל, נחגג בנימה מעט שונה – "אלמלא הצרות שתקפו אותנו היינו שמחים". הגאווה ברחובות ששטפה במלוא עוצמה וסאון במשך השנים פתאום נתקלת בתהומות בדרך אשר כמו מנקזות אותה. אלה אותן התהומות אשר נפערות מיום ליום בין חלקי החברה הישראלית שלנו. הטרור מחוץ ומתוך הארץ, המחלוקות והעימותים, כל אלה פוערים עוד ועוד תהומות. ועלינו לא לשתוק, ככתוב באיוב: "הקודרים מני קרח עלימו יתעלם שלג", הווי אומר, דווקא על אלו שקופאים מהקור, יתערם השלג. על כן, כל אחד ואחת מאיתנו צריכים וצריכות לקום, לסתום את כל התהומות הללו. 

אין לנו ארץ אחרת, ואני מאחל לנו ולארצנו לחגוג את עצמאותנו עוד עשורים רבים. 

יום עצמאות שמח.    

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אתכם...

הזמנה לערב שירי נעמי שמר

20 שנה ללכתה חברי קהילת הכפר הירוק, הנכם מוזמנים לערב מרגש מלא בשירים שכולנו אוהבים ומכירים. 9.10.24 בשעה 20:00 באמפי הגדול בכפר הירוק. מומלץ להצטייד

קרא עוד »

ראיון עם דפנה מנור

בהצלחה ראיון עם דפנה מנור מנהלת תיכון הכפר הירוק ספטמבר 2024 –מאת: וארי בזבלוק י"א 13 כשהגעתי למשרדה של דפנה, סיפרתי לה שאני מעריכה את

קרא עוד »

תחל שנה וברכותיה

שנה חדשה תשפ"ה טקס פתיחת השנה התקיים לתלמידי החטיבה. בצהוב ולבן בדקת דומייה בתקווה ותפילה לימים טובים לשנה טובה. היום הראשון ללימודים מאת: גילי ונועה

קרא עוד »

היא בהחלט משלנו

בינלאומית סגנית אלופת עולם באקרובטיקה לנוער, ליה רפלד תלמידת כיתה ז'8 מהכפר הירוק זכתה במקום השני במדליית כסף, באליפות העולם באקרובטיקה. בהצלחה ליה בדרכך המופלאה.

קרא עוד »