9-99
מפגשים מהסוג השלישי
מאת: יובל ברגר ודנה קדם ח'7
השנה, כפרויקט כיתתי, החלטנו להתמקד בנושא הגיל השלישי ואיך החברה מתייחסת אליו. ואז העלינו את השאלה, איך נשלב את הגיל השלישי עם מסלולי מוזיקה קלאסית ומנהיגות סביבתית?
התחלנו בלמידה על הנושא – איך החברה מתייחסת לגיל השלישי, מה ההבדלים בין הדור שלנו ולבין הגיל השלישי , על גילנות ועוד. אחד מרגעי השיא שלנו בפרויקט היה לפגוש את דיירי משען נאות אפקה , לראיין , לדבר ולהכיר אותם. שמענו את סיפורי חייהם, את המחשבות והרגשות שלהם, דיברנו גם על דברים עמוקים וגם על דברים יותר יומיומיים.
כולנו התרגשנו מההיכרות ומהשיחות עם הדיירים, ואנחנו מאמינות שהמפגש היה משמעותי גם בשבילם.
ביחד עם המחנכת שלנו שיר, התחלנו לעבוד על תוצר הפרויקט: עיבוד השיחות שלנו עם הזקנים לסצנות תיאטרליות, שיהפכו להצגה. ההצגה הייתה אסופה של סיפורי חיים, קטעי ״סליחה על השאלה״ ( בהם שיחקנו את התשובות של הזקנים לשאלות שלנו ) ושיחות שהתנהלו בינינו לגבי נושא הגיל השלישי.
אז מאיפה באה המוזיקה הקלאסית?
בהצגה שולבו קטעים מוזיקליים לפי המוזיקה שאנחנו יודעים שהזקנים אוהבים ומתרגשים ממנה. לדוגמה – שירי חווה אלברשטיין, קטעים קלאסיים מגוונים ועוד.
במשך החודשים עבדנו, השקענו ושיננו את הקטעים. למדנו על התאורה והסאונד ועל טכניקות משחק והצגה. אנחנו חושבות שהחזרות גיבשו בין הכיתה וקירבו בינינו.
הצגנו את המופע מספר פעמים לקהל שונה – כל פעם שהצגנו את המופע הייתה ייחודית.
ההצגה הכי משמעותית עלתה ביום חמישי בערב, שאותה הצגנו לקרובי המשפחה שלנו ולחלק מהדיירים שפגשנו במשען נאות אפקה. ההתרגשות הייתה בשיאה , בעיקר אצלנו, וההצגה הזאת הייתה חד משמעית ההצגה הכי טובה שלנו. התגובות של ההורים ושל הדיירים היו מרגשות , וככיתה גם אנחנו התרגשנו מהפרויקט המדהים שיצרנו.
נרצה להודות למורה שלנו שיר מאוטנר, על העזרה שלה ועל התמיכה שלה בנו לאורך כל הדרך.היא הציעה לנו את הפרויקט וגרמה לנו לממש אותו באופן הכי משמעותי ומרגש שאפשר, בלי שיר כל התהליך הזה לא היה קורה!