מסורת דרומית מאד

כוכבים בניצנה

מאת: מאור שחורי

כיתה: י"א 3

כבכל שנה, תלמידי כיתות י"א בכפר הירוק, יוצאים לניצנה במסגרת הטיול השנתי. השנה, חרף המלחמה, גם אנחנו יצאנו לטיול בן יומיים בנגב. עמוס קינן כותב: "המדבר אינו יכול להחליט אם יישאר מדבר או לא. רק האדם יכול להחליט על כך. ירצה האדם, יהפוך ארץ נושבת למדבר שממה. ירצה – יהפוך את המדבר לגן פורח." בטיול שהתקיים ב28-29 בפברואר (2024), הצלחנו לחוות גם את מדבר השממה וגם את הגן הפורח.

ניצנה היא קהילת חינוך התיישבותית בנגב, סמוך לגבול מצרים. בניצנה יש פנימייה לבני נוער מהמגזר הבדואי, משק חקלאי ועוד. ביום הראשון, עת הגענו לניצנה, עשינו פעילויות ODT וכן יצאנו לטיול סובב ניצנה. ראינו ושמענו על ההיסטוריה של המקום, חשיבותו האסטרטגית לאורך דורות רבים.

בהמשך היום הלכנו אל המשק החקלאי של ניצנה, ראינו את שיטות הגידול המותאמות למדבר, וכן את חוות השיקום לבעלי חיים אשר במקום. היה מעניין ויפה לראות את המשק הזה, כפנינה בין חולות המדבר. לעת אחר הצוהריים, התכנסנו כל השכבה בדיונות החול הסמוכות לניצנה, והיה אזי זמן חופשי להתגלש בחולות הדיונות, לרוץ, להשתולל, ולהנות במלוא מובן המילה.

את היום סיימנו במדורה לאור כוכבים באזור החאן שבו ישַנו, עם מוזיקה טובה, חברים טובים ומרשמלו צלוי.

את היום השני התחלנו בסיור קצר נוסף בתוך ניצנה, וכן שמענו הרצאות בנוגע לשינויי האקלים שחלים בעולמנו, על הבעיות והפתרונות. בנוסף, עברנו פעילות על סוגיות בחברה הישראלית. היה מעניין ומעשיר.

לאחר מנוחה וארוחת צוהריים יצאנו אל המקטע האחרון של הטיול – מסלול נחל חווארים אל מדרשת בן גוריון. המסלול היה מדהים ביופיו, להרים ולצוקים של הנגב יש קסם שאין במקום אחר. את המסלול סיימנו בטיפוס מתוואי הנחל למדרשת בן גוריון שם השקפנו על הנוף מרהיב. נתמלאנו נוסטלגיה כאשר השקפנו מאחוזת קבר בן גוריון אל הנוף מפני שהייתה זו נקודה שהגענו אליה גם בטיול השנתי בכיתה ז'. בנקודה זו סיימנו את הטיול, שהיה מלא חוויות וששבר את שגרת לימודים הקבועה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אתכם...

שבועות 2024

לובשים חג שבועות. החג המסורתי והמזוהה שנים רבות בכפר הירוק כי מי שלא ראה חגיגת שבועות בכפר… ענפי המשק השונים המציגים את תוצרתם בתהלוכה מרשימה

ערב סיום י"ב מחזור ס"ט

שמיניס"טים מאת: יעל צמרת י"ב 2   ביום חמישי, 6.6.2024, תלמידי שכבת י"ב עטו גלימות כחולות, חבשו כובעים, וחצו את קו הסיום. מחזור ס"ט התמודד

שכבה ז' מסיימת שנה

שנה שהיתה… אירוע סיום שכבה ז' תשפ"ד מאת: רונה שי ז'4 כאשר הבנו כי מדובר בטקס המסכם את שנתינו הראשונה בכפר הירוק, הגענו בראש לא

מילה של נעמי

ראיון פרידה ראיון עם מנהלת בית הספר נעמי אלישיב מראיין ועורך: מאור שחורי כיתה:  י"א/3   מנהלת בית הספר השש־שנתי בכפר הירוק, נעמי אלישיב, נושאת

מפגשים מהסוג השלישי

9-99 מאת: יובל ברגר ודנה קדם ח'7   השנה, כפרויקט כיתתי, החלטנו להתמקד בנושא הגיל השלישי ואיך החברה מתייחסת אליו. ואז העלינו את השאלה, איך