שמש גדולה של אור

טיול שנתי ז'4

מאת: רונה שי כיתה: ז'4

מחנכת: ד"ר אושרית יקנה

ביום שלישי קמנו בבוקר לטיול שנתי כיפי וחוויתי, אך לא ידענו כמה כיף הולך להיות.
נסענו באוטובוס תוך כדי נסיעה שרנו שירים, שיחקנו משחקים ומאוד התגבשנו, אך פה זה רק התחיל.

כשהגענו לצריף של דוד בן גוריון עברנו מספר הדרכות, חדרים ופעילויות בכל אחת למדנו ונהננו מאוד. למדנו איזה איש משכיל היה דוד בן גוריון ועל איך היה לו ולאחרים בתקופתו, היה לנו נהדר.

לאחר מכן נסענו לטייל במסלול נחל חווארים, נחל חווארים הוא נחל אכזב שלא זורמים בו מים ואנחנו מאוד הופתענו, קיבלנו הסבר למה. היה ממש מעניין. יש בנחל מן סדקים קטנים שהמים שזרמו סדקו את האבן מה שיצר מראה מעניין ומהמם לעין. היה נפלא לצאת לטייל בטבע.

בערב הגענו ללינה בכפר הנוקדים, הלינה באוהלים והאווירה נהדרת.
באוהלים התחלקנו לבנים בנות היה ממש נחמד להתגבש עם כל השכבה ולא רק עם הכיתה היה מצחיק והכרנו חברים חדשים.
בנוסף עברנו בכפר הנוקדים הדרכה על התרבות הבדואים בנגב. זה היה מעשיר מאוד. למדנו איך מקבלים פני אורח, איך להבין אם אתה רצוי ומנגד איך לתת תחושה שנעים לך ואתה רוצה להישאר לזמן קצר או ממושך. למדנו איך מבקשים את ידה של האישה מאביה. היה ממש מסקרן שלא הפסקנו לשאול שאלות, מה שלמדנו ממשיך ללוות אותנו.
לאחר מכן עברנו לילה של חוויות יחד, המעט שישנו הספיק לנו כדי להיות ערניים לחלוטין יום למחרת, כאשר קמנו בארבע בבוקר. היינו נרגשים, שתינו תה והתעוררנו.

לאחר מכן יצאנו על עבר המצדה, את המצדה עלינו בשביל הסוללה זה היה מהנה ולא התיש אותנו יותר מידי. כשהגענו למעלה שמענו את הסיפור של המצדה בנייתה ונפילתה, שמענו גם סיפור מרגש וסוחט דמעות של חייל שנלחם בעזה ועל החוויות שלו בלחימה. התרגשנו וגילינו את הערכתנו אליו ולכל צבא הלוחמים שלנו שעושים הכל כדי לשמור עלינו. היה פשוט מרתק אם כי הסיפור שנוי במחלוקת. נהננו מאוד.

הקשבנו גם לנאום של המחנכת שלנו ד"ר אושרית יקנה. התחברנו לדבריה, כמה מאיתנו התרגשו עד דמעות. כתבנו על אבנים את התכונה האהובה עלינו שאנו מוצאים בעצמנו, לקחנו משימה זאת ברצינות.
הדבר האחרון והמאוד חשוב: קיבלנו מכתבים שההורים שלנו כתבו לנו. היה ממש מרגש לקרוא אותם; לא היה אחד שזה לא הותיר לו חיוך על הפנים. החוויות שעברנו שם היו ממש משמעותיות לכולנו. נזכור את הידע שרכשנו שם כל החיים.

לאחר שסיימנו במצדה נסענו למסלול טיול נוסף בנחל דוד, נחל דוד הוא נחל רטוב ושמחנו להתרענן במים. שיחקנו, צחקנו והתגבשנו עוד קצת.
סיימנו את המסלול ועלינו לאוטובוס חזרה הביתה.
פה כבר היינו הכי מגובשים בעולם. הצטערנו שהטיול המרגש, הכיפי והסוחף שלנו נגמר. לסיכום, היה לנו את הטיול הכי טוב שיכולנו לבקש, אנו מודים על כך ושמחים ועכשיו מגובשים אפילו יותר.
אנו מודים לכל צוות הכפר שנתן לנו את הזכות לחוות טיול כה מרגש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אתכם...

שבועות 2024

לובשים חג שבועות. החג המסורתי והמזוהה שנים רבות בכפר הירוק כי מי שלא ראה חגיגת שבועות בכפר… ענפי המשק השונים המציגים את תוצרתם בתהלוכה מרשימה

ערב סיום י"ב מחזור ס"ט

שמיניס"טים מאת: יעל צמרת י"ב 2   ביום חמישי, 6.6.2024, תלמידי שכבת י"ב עטו גלימות כחולות, חבשו כובעים, וחצו את קו הסיום. מחזור ס"ט התמודד

שכבה ז' מסיימת שנה

שנה שהיתה… אירוע סיום שכבה ז' תשפ"ד מאת: רונה שי ז'4 כאשר הבנו כי מדובר בטקס המסכם את שנתינו הראשונה בכפר הירוק, הגענו בראש לא

מילה של נעמי

ראיון פרידה ראיון עם מנהלת בית הספר נעמי אלישיב מראיין ועורך: מאור שחורי כיתה:  י"א/3   מנהלת בית הספר השש־שנתי בכפר הירוק, נעמי אלישיב, נושאת

מפגשים מהסוג השלישי

9-99 מאת: יובל ברגר ודנה קדם ח'7   השנה, כפרויקט כיתתי, החלטנו להתמקד בנושא הגיל השלישי ואיך החברה מתייחסת אליו. ואז העלינו את השאלה, איך