סיור מרתק

לוחמי המחתרת

ביקור במוזיאון אסירי המחתרות בירושלים

מאת:וארי בזבלוק ט1

ביום רביעי 31/5 ביקרנו, כיתות ט1 וט6, במוזיאון אסירי המחתרות בירושלים.

תחילה צפינו יחדיו בסרט המספר על היסטוריית המבנה שנבנה בשנות השישים של המאה ה 19, ולמעשה היינו בתוך מקום ששימש בעבר כאכסנייה לצלייניות רוסיות, ולאחר מכן, בתקופת שלטון המנדט הבריטי, הפך לבית סוהר בו נכלאו המונים מלוחמי המחתרות ה "הגנה", האצ"ל והלח"י שנתפסו כאשר לחמו למען הקמת המדינה והגנת היישוב.

לאחר הצפייה בסרט התפצלנו, וכל כיתה עברה בין חדרי המוזיאון. במוזיאון שחזורים של התאים בהם חיו האסירים, תאי צינוק, חצרות, תאי גרדום, ועוד…

לאחד מן החדרים סיפור מיוחד – בחדר זה חפרו האסירים מנהרה, דרכה ניסו לברוח בסוד כדי להלחם למען המדינה. תחילה השתמשו בסיפור הסוואה בכדי לקבל כלי עבודה לחפירת המנהרה, אך תוכנית זו לא צלחה ולאחר ניסיון שני של שיבוש באחת המערכות בבית הסוהר היו צריכים להגיע פועלים ולחפור ביוב, דרכו ניסו לברוח האסירים. הם לקחו את המדים של הפועלים והעמידו פנים שהם בעצמם פועלים וכך ברחו 12 אסירים מתוך 30. לא כל האסירים הצליחו לברוח, כיוון שהמנהל זיהה אסיר אחד מתוך כולם, שהיה הג'ינג'י היחיד.

סיימנו בפעילות מגבשת בקבוצות ברחבי המוזיאון בה עבדנו יחדיו.

זה היה ביקור מעשיר וחווייתי!

עוד בגליון:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אתכם...

שבועות 2024

לובשים חג שבועות. החג המסורתי והמזוהה שנים רבות בכפר הירוק כי מי שלא ראה חגיגת שבועות בכפר… ענפי המשק השונים המציגים את תוצרתם בתהלוכה מרשימה

קרא עוד »

ערב סיום י"ב מחזור ס"ט

שמיניס"טים מאת: יעל צמרת י"ב 2   ביום חמישי, 6.6.2024, תלמידי שכבת י"ב עטו גלימות כחולות, חבשו כובעים, וחצו את קו הסיום. מחזור ס"ט התמודד

קרא עוד »

שכבה ז' מסיימת שנה

שנה שהיתה… אירוע סיום שכבה ז' תשפ"ד מאת: רונה שי ז'4 כאשר הבנו כי מדובר בטקס המסכם את שנתינו הראשונה בכפר הירוק, הגענו בראש לא

קרא עוד »

מילה של נעמי

ראיון פרידה ראיון עם מנהלת בית הספר נעמי אלישיב מראיין ועורך: מאור שחורי כיתה:  י"א/3   מנהלת בית הספר השש־שנתי בכפר הירוק, נעמי אלישיב, נושאת

קרא עוד »

מפגשים מהסוג השלישי

9-99 מאת: יובל ברגר ודנה קדם ח'7   השנה, כפרויקט כיתתי, החלטנו להתמקד בנושא הגיל השלישי ואיך החברה מתייחסת אליו. ואז העלינו את השאלה, איך

קרא עוד »