הוי ארצי מולדתי

להיות דוגמא ומופת

מאת: רוני זבדי. מורה בכפר הירוק. יליד שנת 1958, עשור לאחר הקמת המדינה שלנו.

כשהתבקשתי לכתוב את תחושותי בהקשר של 75 שנה לעצמאותה של מדינת ישראל, הבקשה מייד הזכירה לי דמות ממערכון של הגשש החיוור. מדובר באוהד של ביתר ירושלים, מר כסח, שהתפרע במשחק ובעדותו בפני השופט הוא אומר "אני מרגע שאני זוכר עצמי אני אוהד של בית"ר. יש לי שני בנים. את האחד קראתי בית"ר ואת השני, ירושלים" . ככה גם אני וכנראה חלק מבני דורי. אנחנו מעורבים ריגשית במצבה של המדינה. אני כל כך ישראלי שכאשר שאלו אותי לפני שנים, "מה הם האירועים החשובים בחייך ?" עניתי "השואה והתקומה". זה הרגע שהבנתי שמשהו לא לגמרי בסדר איתי. מאז יש כמובן אירועים חשובים אחרים.

כן, אני אוהב את סביבתי, את ריח הפרדסים, את החברה הסובבת, שיחות בטלות, שיחות עמוקות, שירה סביב מדורה, חתירה בקיאקים בים, הפגנות למען הדמוקרטיה, ללמד בכפר… המוטו שלי זה להשאיר כל מקום, נקי מכפי שקיבלתי אותו.

יקרים, אם נצליח לעבור את המשבר שפוקד אותנו, לחזק את הדמוקרטיה, אולי אפילו להביא לחקיקת "חוק יסוד מגילת העצמאות" וגם, על הדרך, לאחות את הקרעים שמטרללים את החברה הישראלית, בהחלט נהיה דוגמא ומופת לאומות העולם. או אז נהיה ראויים להיקרא "אור לגויים". אישית, אראה בזה הישג אדיר ותנופה לקראת 75 השנים הבאות. זה מאוד מאוד ישמח אותי.

ד"ר נורית שלם במילה אישית – מוזמנים לקרא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אתכם...

שבועות 2024

לובשים חג שבועות. החג המסורתי והמזוהה שנים רבות בכפר הירוק כי מי שלא ראה חגיגת שבועות בכפר… ענפי המשק השונים המציגים את תוצרתם בתהלוכה מרשימה

קרא עוד »

ערב סיום י"ב מחזור ס"ט

שמיניס"טים מאת: יעל צמרת י"ב 2   ביום חמישי, 6.6.2024, תלמידי שכבת י"ב עטו גלימות כחולות, חבשו כובעים, וחצו את קו הסיום. מחזור ס"ט התמודד

קרא עוד »

שכבה ז' מסיימת שנה

שנה שהיתה… אירוע סיום שכבה ז' תשפ"ד מאת: רונה שי ז'4 כאשר הבנו כי מדובר בטקס המסכם את שנתינו הראשונה בכפר הירוק, הגענו בראש לא

קרא עוד »

מילה של נעמי

ראיון פרידה ראיון עם מנהלת בית הספר נעמי אלישיב מראיין ועורך: מאור שחורי כיתה:  י"א/3   מנהלת בית הספר השש־שנתי בכפר הירוק, נעמי אלישיב, נושאת

קרא עוד »

מפגשים מהסוג השלישי

9-99 מאת: יובל ברגר ודנה קדם ח'7   השנה, כפרויקט כיתתי, החלטנו להתמקד בנושא הגיל השלישי ואיך החברה מתייחסת אליו. ואז העלינו את השאלה, איך

קרא עוד »