מסלול ישיר לחלל

פרוייקט עמ"ט

מאת: ניתאי רוטברט

הכפר הירוק, תמיד היה ידוע בלימוד הנושאים הבסיסיים והעיקריים, מה שנקרא לימודי חובה,  ביסודיות רבה. אבל באותה המידה, הוא היה ידוע בחשיפת התלמידים לתחומי מידע נרחבים וגדולים ואפשרות להרחבת אופקים, מעבר לתוכנית הלימודים הסטנדרטית של מסלול הכיתה. דוגמא טובה לכך, באה לידי ביטוי ב- ״שבוע החלל הישראלי״ ובזמן ״שבוע האקו כפר״, שבו מסלול עמ״ט- הנדסה תעופה וחלל של הכפר עבר והעביר פרויקט שבו כל המסלול (ז'9, ח'9 ו-ט'9 ) עבדו יחד ושיתפו פעולה, על מנת לחקור וליצור פרויקטים משותפים. הפרויקט תוכנן, הונחה והובל על ידי ועדת עמ״ט של ט'9, בשיתוף עם ועדות עמ״ט של שתי הכיתות האחרות, שגם הן עזרו בתכנון והובילו את הכיתות שלהם מהשלבים המוקדמים, ועזרו לקבוצות הרחבות בשלבים היותר מאוחרים. 

הפרויקט היה מחולק לשני שלבים: בשלב הראשון, שנמשך כמה שבועות, כל כיתה התחלקה לקבוצות של 3 ילדים וכל קבוצה חקרה נושא שונה על פי הכיתה שלה: ז'9 חקרה את התנאים הקשים בחלל ופתרונות מתחדשים אפשריים לבעיות האלו, ח'9 חקרו את הירח של צדק- גנימד ומשאבים או מכשולים שעשויים להיות שם, ולבסוף ט'9 – חקרו על דרכים אפשריות ליצור בסיס ולהתגונן מפני הטבע על כוכב לא ידוע. נשמע מעניין, נכון? 

בשלב השני כל קבוצה חברה לעוד שתי קבוצות מהכיתות האחרות. יחד הן חיברו את הידע הקיים שלהן מהמחקרים האישיים, והתבקשו ליצור ביומיים שהוקדשו להרבה מאד עבודה, דגם של בסיס חלל שיכול גם לשרוד את התנאים הקשים בגנימד, וגם לשמור על האנשים שבתוכו, ולספק להם צרכים חשובים כמו אוכל, מים וחמצן. במשך היומיים, הקבוצות היו תחת פיקוח של ועדות החלל של שלושת הכיתות, שדירגו את עבודת הצוות והאווירה בקבוצה, ולבסוף הקבוצות הציגו את הפרויקטים שלהן באודיטוריום, מול כל שלושת הכיתות, הועדות דירגו את הפרויקטים שלהן, על מנת להציג להן בסיומו של התהליך ציון סופי. 

לסיכום, אני מאוד נהניתי מהפעילות, מהמחקר ומהעבודה עם הכיתות האחרות, ואני מאוד מקווה שיהיו לנו עוד פעילויות מסלוליות ורב שכבתיות. תודה רבה לוועדות החלל של הכיתות, למחנכות ותודה מיוחדת ליעל שורץ רכזת מסלול עמ״ט שאיפשרו לפעילות הזה לצאת לפועל ולהתקיים בהצלחה.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אתכם...

הזמנה לערב שירי נעמי שמר

20 שנה ללכתה חברי קהילת הכפר הירוק, הנכם מוזמנים לערב מרגש מלא בשירים שכולנו אוהבים ומכירים. 9.10.24 בשעה 20:00 באמפי הגדול בכפר הירוק. מומלץ להצטייד

קרא עוד »

ראיון עם דפנה מנור

בהצלחה ראיון עם דפנה מנור מנהלת תיכון הכפר הירוק ספטמבר 2024 –מאת: וארי בזבלוק י"א 13 כשהגעתי למשרדה של דפנה, סיפרתי לה שאני מעריכה את

קרא עוד »

תחל שנה וברכותיה

שנה חדשה תשפ"ה טקס פתיחת השנה התקיים לתלמידי החטיבה. בצהוב ולבן בדקת דומייה בתקווה ותפילה לימים טובים לשנה טובה. היום הראשון ללימודים מאת: גילי ונועה

קרא עוד »

היא בהחלט משלנו

בינלאומית סגנית אלופת עולם באקרובטיקה לנוער, ליה רפלד תלמידת כיתה ז'8 מהכפר הירוק זכתה במקום השני במדליית כסף, באליפות העולם באקרובטיקה. בהצלחה ליה בדרכך המופלאה.

קרא עוד »