על הניסים ועל הנפלאות

מגמת פילוסופיה ומשפטים

מאת:  יעל צמרת – כיתה י"א 2

דמיינו שביל מרהיב ביופיו, אתם הולכים עליו באיטיות, מביטים לכל עבר. בקצה השביל יש מקור מים, איך הוא נראה? כמה צלולים המים? מה אתם רואים סביבכם? 

כך נפתח הבוקר השני בסיור התלת שכבתי של מגמת פילוסופיה ומשפטים – דמיון מודרך ומדיטציה לקולות שצף הירדן.

אך יממה לפני כן, השביל המרהיב ביופיו הוביל לכנסייה יוונית אורתודוקסית, ומקור המים? היה עבורנו הכנרת. 

בבוקר יום רביעי, ה1.2, הגענו אל התחנה הראשונה בסיור הדו יומי שלנו – כפר נחום שעל גדת הכנרת. בקבלת פנים חמה הכו בנו הקור והגשם הצפוניים – ובעקבותם, הן בכדי למצוא מחסה מהגשם, והן בכדי להתבונן באיורים הצבעוניים והמפורטים שכיסו את הקירות מקצה לקצה נכנסנו אל כנסיית שניים עשר השליחים. כמיטב המסורת התחלקנו לחברותות – קבוצות לימוד ושיח עם תלמידים משלוש השכבות, בהנחייתם של תלמידי י"ב שהעבירו לימוד שעסק בניסים ונפלאות – הנושא המרכזי של הסיור. 

לאחר השהייה בכנסייה נסענו לקיבוץ דגניה א', שם ביקרנו במוזיאון בית גורדון, ולמדנו על נס הטנק הסורי אפוף השאלות שבדגניה.

כשהחל להחשיך הגענו אל התחנה הרביעית בסיור – מגדלא. פגשנו את סיפורה של מרים המגדלית (או בשם הבמה – מריה מגדלנה), ואת הכומר אמון קלי, שסיפר על ההיסטוריה של מגדלא, הציג שרידי בית כנסת עתיק, ולקח אותנו לכנסיית קפלת הסירה. בתחנה הזו גילינו את נס ריפוי האישה זבת הדם, סיפור על אמונה וחמלה שנגלה לנו בציור רחב מימדים במרתף הכנסייה.

משם נסענו לאכסנייה המשקיפה על הכנרת, ולאחר מנוחה קצרה וארוחת ערב התכנסנו להרצאת הדגל (או בשמו הנרדף – נס) של אותו היום, ופגשנו בגיבורת הבג"ץ המפורסם – אליס מילר, עליה למדו שכבות י"א וי"ב בהרחבה בשיעורי משפטים. היא הרצתה על חייה המרתקים, שהבג"ץ, כפי שהופענו לגלות, היה רק פלא אחד קטן בין כל שאר הפלאות שיצרה לעצמה במו ידיה. 

את בוקר היום השני לסיור (שהיה קפוא כמו הראשון, אך הרבה פחות גשום) העברנו בחברותא נוספת בירדנית, בה למדנו על ניסים שונים שקשורים לאיזור, וצפינו מקרוב בטקס הטבלה מפליא במי הירדן. 

משם נסענו אל התחנה האחרונה, כפר פקיעין. כפר הררי זה מכיל בתוכו שילוב של אוכלוסייה נוצרית, מוסלמית, דרוזית ויהודית. סיירנו בכפר, בבית כנסת קטן בו, במערת הרשב"י, והקשבנו לשייח דרוזי שסיפר על הדת והאוכלוסייה הדרוזית. 

את הסיור כולו חתמנו בפלא אחרון – ישבנו כולנו לאכול פלאפל ופיתה דרוזית בפקיעין. 

ביומיים הגשומים היחידים בשנה, נתקלנו במגוון סיפורים, מקומות ואתרים עמוסים ניסים. ועם כל אלו, הפלא האמיתי שייך לתבל שנמצא בכל אחד מתלמידי ומורי המגמה, שהפכו את הסיור לנפלא עוד יותר. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אתכם...

עושים שמיניות

אילת – מא' ועד ת'   מאת: יעל צמרת יב'2   יום וחצי לפני הטיול השנתי לאילת, שכבת יב קיבלה הודעה שהמסע השנתי – לו

קרא עוד »

הנציג שלנו בכנסת

מילים מלב הנוער עברי שי, תלמיד הכפר הירוק ופעיל ב "עכשיו הנוער" מדבר בוועדה לענייני צעירים בכנסת.  7.4.24 https://kfar-magazine.ussl.co.il/wp-content/uploads/2024/04/VID-20240407-WA00521.mp4

קרא עוד »
תמונה מתוך הגדה מיוחדת של מטה החטופים

עומדים עלינו לכלותינו

חירות עכשיו מאת: מאור שחורי כיתה: י"א/3 "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים." השנה, חג הפסח, חג החירות, מצוין

קרא עוד »

יזמים צעירים 2024

חסרי מנוח בתחילת אפריל יצאה קבוצת היזמים הצעירים שלנו והמנחה עדי טלמון, לאירוע אבטיפוס של אזור דן והשרון. באירוע הציגו את הרעיון שלהם, התרשמו מהקבוצות

קרא עוד »

משפט דמה

פילוסופיה ומשפטים בחודש מרץ התקיים משפט דמה של תלמידי י"א ממגמת משפטים ופילוסופיה יהודית בנושא "גיל ההסכמה"  את המערערים ייצגו ליה פלדמן ואיתמר קרקובר, את

קרא עוד »

בוקר בירקון

על גלגלים כיתה ז 4 יצאה לטיול אפניים לאורכו של נחל הירקון. היה גם ארטיק 🙂

קרא עוד »