הארץ אשר עברנו בה...

לטיול יצאנו עם שכבה ח'

מאת מלודיה אלפרן כיתה ח'7

" ויאמרו אל כל עדת בני ישראל לאמר הארץ אשר עברנו בה לתור אותה טובה מאוד מאוד"        (במדבר פרק יד פסוק ז).

הטיול השנתי של שכבת ח' הוכיח את משפט זה. הכל התחיל בכך שתהינו " לאן מטיילים השנה?". ביום רביעי ה- 25/10/2022 כאשר כולנו מאושרים עלינו על האוטובוס והתחלנו במסע. לאחר שעה וקצת הגענו לתחנה הראשונה- עצירת בוקר בעין אפק.

בעין אפק התכנסנו כולנו לאכילת ארוחת הבוקר המשותפת. בעודנו אוכלים הבטנו מסביב וראינו חורשה מדהימה של עצים, מקורות מים שונים וציפורים מיוחדות. מיד לאחר מכן התחלנו לטייל עם מדריך הטיולים שלנו, שהסביר לנו הסברים מאוד מרשימים ומעניינים על המקום. בדרך ראינו מקורות מים ובהם דגי שפמנון, נחלים ומגווניהם, הלכנו על נחל צף שזאת הייתה חוויה מיוחדת ביותר, ואפילו ראינו בופלו.

לאחר סיום הסיור מיד עלינו על האוטובוס לנסוע לתחנה השנייה שהייתה: 'מערת הקשת'. הגענו למערה גדולה ועצומה. אם מביטים מבפנים אפשר לראות נוף מדהים של צמחייה שאני ממליצה לכולם ללכת לבקר. ההגעה למערה הייתה מלווה בהליכה שהובילה אותנו ליעד והגענו  לשמורת טבע יפיפייה. מלבד העצים וצמחים המיוחדים שמחתי לראות שיש גישה לנכים על כיסא גלגלים גם לראות את המערה ולטייל בשמורה. לי מאוד חשוב שוויון זכויות בחברה וזאת הייתה הזדמנות לראות כיצד היא באה לידי ביטוי.

בתום הפעילות במערת הקשת, בעודנו מותשים ועייפים הגענו לאכסניית 'אנ"א חיפה' להעביר את הלילה. באכסניה השכבה התגבשה ושיחקנו יחדיו משחקי חברה לאורך כל הערב. למחרת בבוקר, הייתה השקמה בשעה שש וחצי כדי שנספיק לאכול ארוחת בוקר ולהמשיך את יומנו במסע.

למחרת התחלנו את יומנו במחנה המעפילים. אם חלקכם תוהים לעצמכם מה זה מחנה מעפילים אסביר מיד. מחנה מעפילים שימש כמתקן כליאה בריטי ובו נכלאו אסירים בזמן המנדט הבריטי וכן שימש למעצר מעפילים – שזו היא תנועה להעלאת יהודים לארץ ישראל נגד חוקי המנדט הבריטי בשנים 1934-1948 . ההפעלה הייתה כלולה בהסברים מרתקים וגם בהמחשות מדהימות שמאוד התחברתי אליהן.

לאחר מכן , המשכנו לסיור בעכו העיר העתיקה. שם הסתובבנו בשוק, ראינו את הים, הרחנו את ריח הגלים ולבסוף, בסוף הסיור כולנו אכלנו ביחד כנפה שהיה טעים מאוד.

המשכנו את המסע לאירוח מסורתי דרוזי שכלל בתוכו הסברים על חשיבות העדה והדת, מאכלים מסורתיים ואווירה ייחודית. משם המשכנו והגענו לבית הקברות הצבאי המקומי שזאת הייתה התחנה האחרונה בטיולנו.

כולנו עלינו לאוטובוס עייפים ומרוצים בדרך חזרה.

לסיכום, טיול שנתי זה, היה מלמד, חוויתי, הרחיב את אופקנו וכמובן שהיווה הנאה לכולנו, מה צריך יותר מזה?

" כמה שאני אוהב אותך ארץ ישראל" כתב אריק איינשטיין בשירו 'ארץ ישראל'. המשיכו וטילו ברחבי הארץ ותהנו ממנה.

לעוד תמונות מטיולים שנתיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אתכם...

הזמנה לערב שירי נעמי שמר

20 שנה ללכתה חברי קהילת הכפר הירוק, הנכם מוזמנים לערב מרגש מלא בשירים שכולנו אוהבים ומכירים. 9.10.24 בשעה 20:00 באמפי הגדול בכפר הירוק. מומלץ להצטייד

קרא עוד »

ראיון עם דפנה מנור

בהצלחה ראיון עם דפנה מנור מנהלת תיכון הכפר הירוק ספטמבר 2024 –מאת: וארי בזבלוק י"א 13 כשהגעתי למשרדה של דפנה, סיפרתי לה שאני מעריכה את

תחל שנה וברכותיה

שנה חדשה תשפ"ה טקס פתיחת השנה התקיים לתלמידי החטיבה. בצהוב ולבן בדקת דומייה בתקווה ותפילה לימים טובים לשנה טובה. היום הראשון ללימודים מאת: גילי ונועה

קרא עוד »

היא בהחלט משלנו

בינלאומית סגנית אלופת עולם באקרובטיקה לנוער, ליה רפלד תלמידת כיתה ז'8 מהכפר הירוק זכתה במקום השני במדליית כסף, באליפות העולם באקרובטיקה. בהצלחה ליה בדרכך המופלאה.